Monday, March 7, 2011

WAKTU OH WAKTU

Sekian lama aku mengintai waktu untuk 'mengupdate' (blh guna ke perkataan ni??? marah plk pakar2 dkt DBP nti..) Ermm mengemaskini kot... ye mengemaskini blog RKTS... Namun apakan daya... impian cuma tinggal impian... ruang waktu masih belum memberi kesempatan... Tiba tiba aku terasa... betapa kerdilnya aku yang semakin lelah mengejar waktu. Mesti ada yang pelik... kenapa dulu aku sampai boleh berumahtangga dkt rumah kecik karpet kuning tu... Tapi sekarang 1/2 jam pun payah nak nampak aku lepak saje2... Mana2 insan yg mcm x barape nk suke dgn aku tu mesti terlintas atau perkataan ni pernah melintasi benak mereka... 'tulah... dulu x nk siapkan keje... skrg ni baru padan muke.' Yelah.. dahulunya bkn kerja aku kan.. buat ape nk cbuk2... klu aku terlebih cbuk kang... dorang kata aku kaco periuk nasik depa... Boss suruh jage dia je... aku jagelah dia elok2... x gitu...

Dlm aku jage elok2 tulah... aku terlupa yg aku sebenarnya diperhatikan... (mcm suspen je kan hehehee) Bertitik tolak dari situ, maka timbulah situasi la ni.... hak la ni... lah yg aku rasa terkongkong sgt2... betapa peritnya mendokong dan menjayakan amanah. Ha... musti sape2 yg sayang dkt aku... yg biasa tgk (sbb korang x leh nk dgr... hehehee) cecehan dan ocehan aku rasa mcm sedih je.. (ade ke yg syg & ade ke yg sedih???? klu ade cuba angkat tgn...). Tapi mujurlah... akal waras aku senantiasa mengimbangi emosi yg beralun.... Ini semua hanyalah cabaran... ya sebuah cabaran yang penghunjungnya mungkin suatu keberhasilan. Keberhasilan dari usaha gigih dan pengorbanan. Keberhasilan yg penuh kepuasan....

Ehehhh ape yg aku merepek ni kan.... heheheee

0 comments:

Post a Comment